Naša strava nemá dostatok vlákniny. Naopak – náš bežný jedálniček obsahuje priveľa sacharidov a tukov, ktoré zaťažujú trávenie a tiež cievny systém.

Nedostatok vlákniny v strave je problém. Čoraz mladší ľudia trpia vážnymi diagnózami – ako je SIBO (bakteriálne prerastanie čreva), divertikulitída, syndrómom deravého čreva. 

 

Jedným zo spúšťačov týchto ochorení je okrem stresu, baktérií v žalúdku aj nedostatok vlákniny v strave. Dospelý človek by mal denne skonzumovať 25-30g vlákniny z rôznych zdrojov. 

Pre zdravé trávenie a fungovanie črevného systému je dôležitá rozmanitosť v príjímaní vlákniny.

 

Viete, ktoré potraviny obsahujú dostatok vlákniny?

Poznáte zdroje vlákniny, ktoré by ste mohli zaradiť do vášho jedálnička?

Pripravili sme pre vás tabuľku potravín s obsahom vlákniny – nájdete v nej ovocie s vlákninou, zeleninu s vysokým obsahom vlákniny, strukoviny, orechy a iné potraviny…

 

TIP: Ak je pre vás ťažké doplniť si vlákninu v požadovanom množstve pomocou potravín, vyskúšajte výživový doplnok psyllium. Prečítajte si o jedinečných účinkoch psyllia na trávenie. 

POTRAVINY S OBSAHOM VLÁKNINY

Zoznam zeleniny s vysokým obsahom vlákniny

Obsah vlakniny v zelenine - tabulka

Zoznam ovocia s vysokým obsahom vlákniny

Obsah vlakniny v ovocí - tabulka

Zoznam obilnín s vysokým obsahom vlákniny

Obsah vlakniny v obilninách - tabulka

Zoznam strukovín s vysokým obsahom vlákniny

Obsah vlakniny v strukovinách - tabulka

Zoznam orechov s vysokým obsahom vlákniny

Obsah vlakniny v orechoch - tabulka
0