Mnoho pacientov infikovaných baktériou helikobakter pylori sa obracia na terapiu mastichou. Vyzdvihujú na nej čisto prírodné zloženie a absenciu vedľajších účinkov. A hoci sú ich skúsenosti po doužívaní mastichovej kúry v drvivej väčšine pozitívne, napriek tomu odporúčame spraviť pre svoje zdravie ešte niečo navyše. Nespoliehať sa len na mastichu, keď sa vyskytne nejaký tráviaci problém, ale dávať väčší dôraz na prevenciu – a to formou vyváženej zdravej stravy a úpravou životného štýlu. V tomto článku vám poskytneme niekoľko cenných rád, ktoré môžete aplikovať ako účinnú podporu masticha terapie pri infekcii helikobakter pylori a iných žalúdočných či črevných ochoreniach. A ešte lepšie bude osvojiť si tieto rady ako štandard vašich stravovacích zvyklostí vo všeobecnosti.

1. Dbajte na dostatočný príjem tekutín – najmä čistej vody

vodaOptimálne by mal dospelý človek vypiť 2 litre čistej vody denne. Vodu pite vlažnú alebo mierne teplú, nie studenú. V neskorších večerných hodinách (začínajúc 18.h) príjem tekutín postupne znižujte, klesá totiž aktivita ľadvín a organizmus má tendenciu zadržiavať vodu v tele. Najlepšie je piť čistú neperlivú, neochutenú vodu. 

2. “Nakopnite” tráviace procesy

Ideálnou možnosťou je užívanie jablčného octu. Obsahuje mnoho enzýmov prospešných pre trávenie. Treba však dohliadnuť na to, aby bol jablčný ocot nefiltrovaný a nepasterizovaný. Spoznáte to podľa mierneho kalu a usadeniny na dne fľaše. Jablčný ocot užívajte najmä pred jedlom (cca 10 minút).

Užívanie jablčného octu:

1 čajovú lyžičku octu rozmiešajte v 2 dcl pohári vlažnej vody a vypite.

Jedlo počas konzumácie príliš nezalievajte tekutinami, aby ste zbytočne neriedili tráviace šťavy. Napite sa radšej až hodinu po jedle. Ak vás počas jedla predsa len smädí, dajte si dúšok vody, prípadne červeného vína.

3. Vyhraďte si dostatok času na jedlo

Stres je jedným z hlavných faktorov, ktoré brzdia trávenie, a to môže mať za následok rozvoj žalúdočných vredov, či premnoženie helikobaktera v žalúdku. Ak nastal čas jedla, mali by ste sa mu aj náležite venovať, a teda vypustiť z hlavy všetky povinnosti. Usaďte sa, odložte mobil, nádych-výdych a každé sústo pomaly, dôkladne prežúvajte. Naozaj sa tomu oddajte, aj keď máte len 15 min času. Vnímajte, ako sú živiny z jedla prijímané vaším telom a prospievajú vám. Venujte tomu všetku svoju pozornosť.

4. Príliš nekombinujte. V jednoduchosti je krása.

Prijímané pokrmy by nemali byť prekombinované. Keď sa dá, varte si doma. Ak ste zaneprázdnený, nájdite si v týždni hodinku-dve a pripravte si jedlo dopredu.

Voľte jednoduché pokrmy.

Stravovací režim rozdeľte na raňajky, obed a večeru. Ich časy upravte tak, ako vám to najviac vyhovuje, potom už len dodržujte pravidelnosť.

Obedujte až keď ste hladný a nie podľa spoločenských zvyklostí presne o 12. hodine. Je úplne v poriadku mať prázdny žalúdok, priam je to žiadúce. V našej spoločnosti akýkoľvek náznak hladu zaháňame jedlom. Takzvané prechodné hladovanie pomôže v kontrole chuti do jedla a telesnej hmotnosti. Dovoľte tráviacemu traktu, aby sa vyprázdnil a vyčistil. Ak si neviete pomôcť a máte na niečo chuť (hlavne zo začiatku), dajte si jablko, banán alebo zopár orechov. Jednoducho uprednostnite komplexnú potravinu pred sladkosťou či inou nezdravou chuťovkou. Zníži sa zároveň riziko obezity a cukrovky.

5. CUKOR

Rafinovaný cukor (biely cukor) by ste mali zo svojej stravy vylúčiť úplne. Pri kúpe potravín sledujte zoznam ingrediencií, cukor sa tam skrýva pod rôznymi názvami. Zapríčiňuje celý rad negatívnych účinkov na ľudský organizmus, ktoré spočiatku nie je vidno, no neskôr sa môže prejaviť v podobe závažných chronických ochorení (napríklad diabetes). Pri sladení možno použit kvalitnejšie náhrady, napr. brezový cukor alebo med. 

Obmedzte aj ovocné šťavy, či sušené ovocie, ktoré sa taktiež vyznačujú príliš vysokým obsahom cukrov.  Do tohto bodu radíme aj biele pečivo, múčniky a cestoviny. 

helikobakter strava

6. Spánok

Spite aspoň 7 hodín denne. Počas spánku prebiehajú regeneračné procesy, organizmus sa lieči a dáva sa späť do svojho optima. Ak si ho však nedoprajete, oberáte sa o to najcennejšie – samoliečiacu schopnosť vášho tela. Neustále vychádzajú štúdie s novými fascinujúcimi poznatkami, ktoré len potvrdzujú, aké dôležité je tento aspekt nášho života prestať podceňovať.

Žijeme v dobe spánkovej deprivácie. Vedci z Oxfordskej univerzity tvrdia, že spíme o 1-2 hodiny menej ako pred 60 rokmi. Takže v kontexte 8 hodinového spánkového cyklu sme prišli o 25% nášho spánku. 

Tu sú 4 tipy, ktoré môžu mať pozitívny dopad na kvalitu vášho spánku:

  1. Žiadna elektronika 90 – 90 minút pred spaním vypnite všetku modernú technológiu: mobily, laptopy, tablety. Toto zníži vašu mentálnu a emocionálnu stimuláciu, ktorá nás drží čulých. Navyše, modré svetlo, ktoré vyžarujú tieto “hračky”, znižuje melatonín. Tento hormón nastavuje telo na spánok.
  2. Ranné svetlo – možno ste sa nad tým takto doteraz nezamýšľali, ale ak vyjdete ráno z domu a ukážete sa prirodzenému svetlu, zaspí sa vám v noci oveľa ľahšie. Je to taká maličkosť, má však zásadný dopad.
  3. Káva pred 12 – kofeín po dvanástej vplýva negatívne na náš spánok. Áno, teraz si možno vravíte, že to nie je váš problém a po káve zaspíte ako bábätká. Aká je kvalita vášho spánku? Len to vyskúšajte. Na týždeň. 
  4. Vytvorte si rutinu – rutina nie je len pre deti. Dajte si relaxačný kúpeľ, horúcu sprchu, stlmte svetlá alebo čítajte knihu pred spaním. Takto pripravíte vaše telo a to sa pomaly uloží do pokojného a uzdravujúceho spánku.

7. Surovú stravu nekonzumujte vo večerných hodinách

Surovú stravu ako zeleninové šaláty, či ovocie a iné tepelne neupravené pokrmy by ste nemali jesť po 17. hodine. Po tomto čase sa znižuje aktivita tráviacich procesov a nadmerný príjem surovej stravy môže “ostať ležať” v žalúdku, následne tam začne hniť, či kvasiť. Tým sa v organizme produkujú toxíny a iné škodlivé látky.

8. Obmedzte mlieko a mliečne výrobky


Mlieko a mliečne výrobky (podotýkame z kravského mlieka) obsahujú celý rad látok, ktoré majú neblahý vplyv na zdravie. Medzi nimi napríklad tieto:

  • IGF (rastový hormón) – zapríčiňuje predčasné starnutie buniek, podporuje rast rakovinových buniek
  • laktóza – je náročná na trávenie, môže byť príčinou hnačiek, zvýšenej plynatosti a zápalov v tele
  • mliečne proteíny (kazeín, srvátka, lactalbumín) – spôsobujú steatózu (stukovatenie) pečene, uvoľňovanie histamínu a rozmach alergických reakcií organizmu
  • kazomorfín – vyvoláva únavu, apatiu a závislosť na mliečnych výrobkoch

 

9. Uprednostnite zdravé tuky

Na tepelnú úpravu potravín môžete používať prepustené maslo tzv. ghee. Skvelým a zrejme najzdravším olejom je kvalitný panenský olivový olej (extra virgin). Vraví sa, že sa má používať najmä za studena, ale v obchodoch dostanete aj olivový olej vhodný na tepelnú úpravu. Ďalšími zdrojmi zdravých tukov sú orechy, ryby, avokádo, ustrice, domáce vajíčka a oleje ako tekvicový, panenský sezamový a ľanový.

zdrave tuky - sladke

10. Záverečné odporučenia na podporu terapie mastichou

Záverečným odporúčaním pre zdravý životný štýl je samozrejme obmedzenie alkoholu, kávy, cigariet a niektorých druhov liekov (kvalitu trávenia zhoršujú najmä inhibítory protónovej pumpy, antacidá, aspirin, acylpyrin). Naopak na podporu terapie a kvalitného trávenia zvýšte príjem vlákniny. Jej bohatým zdrojom je zelenina, ovocie, strukoviny a tiež doplnky ako napríklad psyllium a akácia.. 

Kompletna mastichova kura + jablcny ocot

Kompletná mastichová kúra

Balíček rôznych produktov s obsahom chioskej mastichy, ktorý je určený na terapiu pri ochorení helikobakter pylori, žalúdočných vredoch, gastritíde. Produkty pôsobia od ústnej dutiny až po žalúdok

doprava zdarma

užívanie až 50 – dní

160,90  137,90 Pridať do košíka

0